Odgovarajuća sudska praksa kad u saobraćajnim nezgodama učestvuje električni trotinet još uvek ne postoji - ova vozila, iako su vrlo zastupljena u saobraćaju, nisu obuhvaćena zakonom.
@Bojan
Mislio sam da ćeš shvatiti, kada sam pisao o električnim trotinetima, i spomenuo bicikla, da sam mislio na električna bicikla, a ne sama bicikla koja pokreće ljudska snaga, a ne snaga motora.
Ali pošto vidim da postoji potreba da se i to definiše, evo izvinjavam se tebi i ostalima koji niste razumeli.
Razime, sve što ima motor koji pokreće vozilo, pa bilo to: trotinet, biciklo, motokultivator, traktor, automobil, motor, avion, helikopter... itd. potrebno je da postoji odgovarajuća vozačka/pilotska dozvola i znanje ne samo o upravljanju istog, kao i posledicama ako se loše upravlja, već i o saobraćajnim propisima.
Elementarno znanje saobraćajnih propisa ne postoji, ne postoji elementarna kultura i saobraćaju. Nekada se znalo, pogleda se levo, pogleda se desno i ako je bezbedno, ubrzanim korakom se pređe put na pešakom prelazu. Danas pešak, samo stane na pešački prelaz i kaže, ja sam zaštićen, ti si odgovoran...
Na kraju, mimo svega ovog gore napisanog, ne postoji više nikakve kulture u Srbiji, svi su postali bitni i iznad svih ostali, postali su bahati, samoživi i najbitniji... empatija je nešto što je strana reč...
Žalosno je kako nam država propada po svim frontovima...
pa zasto ste dozvolili da udju u saobracaj, dok se ne resi njihov status ?Pesak,biciklista vozac put auta ,vozac teretnog vozila, bus,helikopter,avion,camac ,jahta,kruzer...i jos poneki,ali nema trotineta,i oni ne odgovaraju ne mogu biti kaznjeni,pa ljudi , da li je to moguce ? Pa od prvih navaks trotineta ,proslo je 2-3 god.mizda i vise, i za citav taj period drzava nije nasla resenje , sramno i tuzno
'Bicikla' sasvim sigurno nije obuhvaćena zakonom, jer tako nešto ne postoji. A ako za električni bicikl ne važe propisi za motorna vozila, onda ne mogu da važe ni za trotinet.
Nije tačno da električni trotineti, kao i bicikla nisu obuhvaćeni zakonom.
Da li ima motor? Ima
Nema veze što je električni, ima motor koji pokreće to vozilo, bilo ono na dva, tri ili četiri točka, to je vozilo.
Za svako motorno vozilo, potrebno je položeno minimum za PSP da bi mogao da upravljaš njime, pa bio to i trotinet, motokultivator, ili električno biciklo.
Mora da se poznaju osnove saobraćajnih propisa.
Na osnovu te regulative, dok se ne kreira novi zakon direktno upućen na te sprave, koristi se postojeći.
Svako vozilo koje pokreće motorna snaga, ili konjska snaga, potrebno je da se registruje, da bi moglo da se upravlja njime.
Sve ostalo, predstavlja mlaćenje prazne slame...
Zaista neverovatno, umesto da se pod hitno pronađe model za regulisanje kretanja ove spravice, izbacuju se zaključci "Ništa onda" ali kad jednom neko prebije trotinet-manijaka koji ga je oborio ili udario u auto, bicikl i sl. onda će oštećeni nadrljati. Jel tako?
Ne samo što sudska praksa nije izvor prava, nego bi bilo i tragedija da jeste - pošto je kod nas sudska praksa da se divljaci koji pijani voze divljačkim brzinama pa ubiju nekoga izvuku sa minimalnim kaznama.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
NS tužilaštvo o električnim trotinetima i nezgodama: Nema sudske prakse u ovakvim slučajevima
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•29.03.2023.
•09:59 > 09:59
Komentari 11
Đura Strugar
Mislio sam da ćeš shvatiti, kada sam pisao o električnim trotinetima, i spomenuo bicikla, da sam mislio na električna bicikla, a ne sama bicikla koja pokreće ljudska snaga, a ne snaga motora.
Ali pošto vidim da postoji potreba da se i to definiše, evo izvinjavam se tebi i ostalima koji niste razumeli.
Razime, sve što ima motor koji pokreće vozilo, pa bilo to: trotinet, biciklo, motokultivator, traktor, automobil, motor, avion, helikopter... itd. potrebno je da postoji odgovarajuća vozačka/pilotska dozvola i znanje ne samo o upravljanju istog, kao i posledicama ako se loše upravlja, već i o saobraćajnim propisima.
Elementarno znanje saobraćajnih propisa ne postoji, ne postoji elementarna kultura i saobraćaju. Nekada se znalo, pogleda se levo, pogleda se desno i ako je bezbedno, ubrzanim korakom se pređe put na pešakom prelazu. Danas pešak, samo stane na pešački prelaz i kaže, ja sam zaštićen, ti si odgovoran...
Na kraju, mimo svega ovog gore napisanog, ne postoji više nikakve kulture u Srbiji, svi su postali bitni i iznad svih ostali, postali su bahati, samoživi i najbitniji... empatija je nešto što je strana reč...
Žalosno je kako nam država propada po svim frontovima...
Rodjo
Savica
/
Bojan
'Bicikla' sasvim sigurno nije obuhvaćena zakonom, jer tako nešto ne postoji. A ako za električni bicikl ne važe propisi za motorna vozila, onda ne mogu da važe ni za trotinet.
ex chapman
Đuro Strugar
Da li ima motor? Ima
Nema veze što je električni, ima motor koji pokreće to vozilo, bilo ono na dva, tri ili četiri točka, to je vozilo.
Za svako motorno vozilo, potrebno je položeno minimum za PSP da bi mogao da upravljaš njime, pa bio to i trotinet, motokultivator, ili električno biciklo.
Mora da se poznaju osnove saobraćajnih propisa.
Na osnovu te regulative, dok se ne kreira novi zakon direktno upućen na te sprave, koristi se postojeći.
Svako vozilo koje pokreće motorna snaga, ili konjska snaga, potrebno je da se registruje, da bi moglo da se upravlja njime.
Sve ostalo, predstavlja mlaćenje prazne slame...
Sale NS
Vlada
Građanin Toša
Adv
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H